ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ ΝΑ ΚΑΠΝΙΖΩ;
1.Θα ζήσεις περισσότερο και θα αισθάνεσαι καλύτερα.
2.Μειώνεις τις πιθανότητες καρδιακής προσβολής,εμφράγματος μυοκαρδίου ,καρκίνου,νόσων του αναπνευστικού.
3.Οι άνθρωποι που ζουν μαζί σου θα νοιώθουν καλύτερα.
4.Αν είσαι έγκυος , αυξάνεις τις πιθανότητες να αποκτήσεις υγιές παιδί.
5.Εχεις επιπλέον χρήματα να ξοδέψεις για καλύτερα πράγματα από ό,τι τα τσιγάρα.
6.Θα έχεις καλύτερη όσφρηση και γεύση.
7.Θα αποτελείς άριστο παράδειγμα για τα παιδιά σου.
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΟΤΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΩ ΝΑ ΚΟΨΩ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ;

1.Αποφάσισε την ημέρα που θα σταματήσεις το κάπνισμα..
2.Κανόνισε μία επίσκεψη στο γιατρό σου πριν από την ημέρα αυτή.
3.Συζήτησε μαζί του την απόφασή σου αυτή.

ΘΑ ΠΑΧΥΝΩ ΜΟΛΙΣ ΚΟΨΩ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ;

Πολλοί καπνιστές παίρνουν κιλά όταν διακόπτουν το κάπνισμα αλλά αυτή η αύξηση του βάρους φτάνει συνήθως μέχρι τα 10 κιλά.
Με υγιεινή διατροφή,άσκηση και μείωση των θερμίδων που προσλαμβάνονται μπορεί να ξεπεραστεί το πρόβλημα.
Μην αφήσετε το ενδεχόμενο της αύξησης του σωματικού βάρους να σας αποπροσανατολίσει από τον βασικό σας στόχο που είναι η διακοπή του καπνίσματος.
Η τάση για αύξηση βάρους και η μεγαλύτερη εναπόθεση λίπους μετά τη διακοπή του καπνίσματος, φαίνεται να οφείλεται στο γεγονός ότι η νικοτίνη, όπως και η καφεΐνη έχουν την ιδιότητα να αυξάνουν ελαφρώς το ρυθμό του μεταβολισμού. Το κάπνισμα και η νικοτίνη πιθανόν να έχουν και άλλες φυσιολογικές επιδράσεις στους μηχανισμούς αίσθησης και συμπεριφοράς, που με τη σειρά τους επηρεάζουν την πρόσληψη τροφής και την επιθυμία για φαγητό. Οι μηχανισμοί αυτοί δεν έχουν αναγνωριστεί ακόμα, αλλά το 70% της αύξησης του σωματικού βάρους φαίνεται να οφείλεται στην αυξημένη πρόσληψη ενέργειας (θερμίδων).


ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΟΤΑΝ ΘΑ ΒΡΙΣΚΟΜΑΙ ΜΕ ΑΤΟΜΑ ΤΟΥ ΦΙΛΙΚΟΥ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΝΙΣΤΕΣ;

Ανακοινώνεις την απόφασή σου και τους ζητάς να σε βοηθήσουν  στην προσπάθειά σου αποφεύγοντας να καπνίζουν ή να αφήνουν τσιγάρα στο περιβάλλον σου.


ΟΤΑΝ Η ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΓΙΑ ΤΣΙΓΑΡΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΝΗ, ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΩ;

1.Κάνε ένα περίπατο.
2.Μίλησε με κάποιον.
3.Πιές νερό.
4.Ασχολήσου με κάτι.
5.Μείωσε το άγχος σου κάνοντας ένα ζεστό μπάνιο.
6.Διάβασε ένα βιβλίο. .
7.Αρχισε  κάποια μορφή γυμναστικής, η οποία κατά προτίμηση να ξεπερνάει τις 2 ώρες την εβδομάδα.

8. Κράτησε  ακριβείς σημειώσεις για το τι τρώς  τις τελευταίες πέντε ημέρες πριν διακόψεις το κάπνισμα.

9. Κράτησε  ανάλογες σημειώσεις μετά τη διακοπή του καπνίσματος. Σύγκρινε το τι τρώς τώρα, ποιές ώρες τρώς και τι διαφορετικό τρώς.

10. Κράτησε  χαρακτήρα στις δύσκολες στιγμές που σου λείπει το τσιγάρο και έχε πάντα κάτι με χαμηλά λιπαρά, για <<τσιμπολόγημα>> όπως φρούτα. Οι τσίχλες μπορεί να βοηθήσουν πολύ την κατάσταση. 



ΠΩΣ ΘΑ ΑΛΛΑΞΩ ΤΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΟΥ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΙΝΟΥ;

Προσπάθησε να αλλάξεις τη ρουτίνα της καθημερινότητάς σου,αλλάζοντας πρώτα απ’όλα το περιεχόμενο του πρωινού (π.χ. τσάι αντί για καφέ…)


ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΠΝΙΣΩ ΟΤΑΝ ΠΙΝΩ ΕΝΑ ΠΟΤΟ. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΚΟΨΩ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΤO;

Θα ήταν σκόπιμο να απέχει κανείς από τα οινοπνευματώδη ποτά για ένα τρίμηνο τουλάχιστον από τη διακοπή του καπνίσματος γιατί το ποτό μειώνει τις πιθανότητες επιτυχίας της προσπάθειας.
Αντίθετα βοηθάει πολύ το άφθονο νερό και άλλα μη αλκοολούχα ποτά.


ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΜΕΝΕΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΝΑ ΚΟΨΩ ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!

Να θυμάστε ότι πολλοί άνθρωποι έκαναν δύο ή και τρεις προσπάθειες πριν τα καταφέρουν.
Σκεφθείτε ποιοί ήταν οι λόγοι των προηγούμενων αποτυχημένων προσπαθειών σας.


ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΜΕΣΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΟΥ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ;

1.Δύσπνοια-Μείωση του εύρους της αναπνοής.
2.Παρόξυνση βρογχικού άσθματος.
3.Βλάβες στη διάρκεια εγκυμοσύνης.
4.Ανικανότητα.
5.Υπογονιμότητα.
6.Αύξηση του μονοξειδίου του άνθρακα στο αίμα.
7. Συχνές λοιμώξεις αναπνευστικού.


ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΩΤΕΡΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ;

1.Καρδιακά επεισόδια.
2.Εμφράγματα μυοκαρδίου.
3.Καρκίνος πνευμόνων,λάρυγγος,φάρυγγος,στοματικής κοιλότητος,οισοφάγου,παγκρέατος,χοληδόχου κύστεως,τραχήλου μήτρας.
4.Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια (Χ.Α.Π.)
5. Αγγειακά εγκεφαλικά επεισόδια.
6.Μειωμένη ικανότητα μνήμης.

Οι καπνιστές έχουν 6 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο ανάπτυξης Χ.Α.Π. και 10 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου πνευμόνων από ό,τι οι μη καπνιστές.


…ΚΑΙ …ΛΙΓΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ !!!


1. Οι θάνατοι που σχετίζονται με το κάπνισμα θα αυξηθούν από 4.200.000 το 2000 σε 10.000.000 το 2030 παγκοσμίως.
2. Ο καρκίνος του πνεύμονος είναι ο συχνότερος μεταξύ όλων των καρκίνων (περίπου 20%)
3. 80-90% των θανάτων από Χ.Α.Π. και 80-85% των θανάτων από καρκίνο πνεύμονος οφείλονται στο κάπνισμα.
4. Τα συμπτώματα από την εξάρτηση στη νικοτίνη αυξάνονται όσο αυξάνεται ο αριθμός των τσιγάρων που καπνίζει κάποιος.
5. Οταν η μητέρα έχει δυνατές απόψεις εναντίον του καπνίσματος και όταν η ίδια δεν καπνίζει τότε μειώνονται σημαντικά,κατά 50%,οι πιθανότητες να γίνει καπνιστής το παιδί της.
6. Περίπου το 50% των ανδρών που είναι μόνιμοι καπνιστές πεθαίνουν λόγω της συνήθειάς τους.
Το 25% από αυτούς πεθαίνει ενώ βρίσκονται μεταξύ 35 και 69 ετών.
7. Τα άτομα που καπνίζουν περισσότερα από 20 τσιγάρα ημερησίως ,όταν βρίσκονται στην ηλικία μεταξύ 40 και 50 ετών παρουσιάζουν διαταραχές μνήμης.
8. Το 66% των καπνιστών ξέρει ότι το κάπνισμα θα τους σκοτώσει μια μέρα!
ΚΑΙ ΟΜΩΣ!!
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ!!!